Sök:

Sökresultat:

7142 Uppsatser om Mobility management - Sida 1 av 477

Mobility Management : vad är det?

Mobility management is about affecting and changing the demand of mobility. It?s not about what traditional planning?s been focused on; to supply for the demand. The demand of mobility is created by us humans since the traffic exists of us. That means that Mobility management is about changing our needs.

Att påverka stockholmarnas resebeteende genom en integrering av mobility management i samhällsplaneringen : Framtida potential för MaxLupoSE

Biltrafiken bidrar till flera av Sveriges stora miljöproblem. Samtidigt har bilen haft en självklar plats i samhällsplaneringen och städers utformning har anpassats efter att många använder sig dagligen av fordonet. För att minska bilanvändandet är den fysiska utformningen av våra samhällen viktiga men också människors beteende. Mobility management innefattar en rad åtgärder för att just påverka människors beteende och attityder för att främja ett mer, främst miljömässigt, hållbart resande. I denna uppsats undersöks om uppställda förslag, från rapporten MaxLupoSE, kring hur Mobility management kan integreras i samhällsplaneringen har potential att implementeras i Stockholm stad.

Like eller Dislike : En studie om förstagångsväljares relation till politiken på Facebook

Biltrafiken bidrar till flera av Sveriges stora miljöproblem. Samtidigt har bilen haft en självklar plats i samhällsplaneringen och städers utformning har anpassats efter att många använder sig dagligen av fordonet. För att minska bilanvändandet är den fysiska utformningen av våra samhällen viktiga men också människors beteende. Mobility management innefattar en rad åtgärder för att just påverka människors beteende och attityder för att främja ett mer, främst miljömässigt, hållbart resande. I denna uppsats undersöks om uppställda förslag, från rapporten MaxLupoSE, kring hur Mobility management kan integreras i samhällsplaneringen har potential att implementeras i Stockholm stad.

Den "fria" rörligheten - en uppsats om svårigheterna kring att uppnå socialt hållbar mobilitet

The thesis Den ?fria? rörligheten aims to give deeper knowledge to the notion of social sustainable mobility. My previous knowledge within the subject is focused around mobility being biased and therefore gaining particular groups of actors within society and leaving others worse off. Therefore I chose to do a critical analysis of social sustainable mobility and more precisely show which problems that exist and why.To start with, I have created a framework for social sustainable mobility, from which I have looked at the empirical material. The general empirical material is mostly based on mobility in Sweden also a more specific study is made of the Öresundregion.

Ett stadsbyggnadskontors kapacitet : En studie över omställningen till att planera för mer hållbart resande i Västra Roslags-Näsby, Täby kommun

Denna uppsats har syftat till att o?ka fo?rsta?elsen fo?r hur omsta?llningen till att planera fo?r mer ha?llbart resande upplevs och kan hanteras av tja?nstema?n pa? stadsbyggnadskontoret i Ta?by kommun. Genom en kvalitativ studie har tja?nstema?n i projektgruppen fo?r Va?stra Roslags-Na?sby liksom konsulter inriktade mot Mobility management intervjuats. Utifra?n begrepp som ha?llbar mobilitet, resilienta institutioner, Mobility management och livsva?rldsperspektiv har respondenternas upplevelser och erfarenheter av att arbeta med ha?llbart resande i stadsbyggnadsprocessen studerats.

Mobilitetens möjligheter för bloggen : En studie om mobilt bloggande

In this paper we investigate how the possibility of mobility affects the frequency of blogposts andthe use of pictures in blogs and the content of the pictures. The purpose of this paper is toinvestigate what bloggers do with the possibility of mobility and how it effects the blog. Here weonly focus on smartphones. We focused our theory on communications and what mobility can offerto communication. To investigaste our subject we chose an combination of a qualitative and aquantitative study.

Kan man minska bilåkandet i staden? : sett ur ett stadsplanerarperspektiv

The reason why this essay is written can be parted in two, whereas one would be the global trend of urbanization that occurs to this moment and forward, whereas the other would be the debate of how motorism has come to be an issue of sustainable management of our cities and our environment. In purpose to deliver a thorough understanding of how the car and its capacity has come to shape the society of today, and to emphasize the problems it´s brought, a historical survey has been made, followed by the report of problems to the society formed by the needs of the car, discussed in several environmental issues, such as jamming, noise and air pollution. This is followed by the discussion of potential solutions for how city planning could return to the focus of the human scale and perspective, in purpose to correspond with the issue of ways to decrease the car use in towns. In conclusion, the given solutions are discussed, where examples like shared space, investment in public transport, Mobility management and the theory of the assembled city are included, with aid from literature, to finally conclude the essay with personal thoughts of how the planning of today, or the given solutions, really are the result of sustainability for city planning from a human perspective.

Fleet Management System : realtidspositionering för effektiv hantering av fordonsflotta

Detta examensarbete har genomförts vid Host Mobility AB i Göteborg. Host Mobility AB är ett ungt företag som utvecklar avancerade telematikdatorer och utvecklingsmiljöer för mobila applikationer. I dag erbjuder de flera olika telematikdatorer för olika tillämpningsområden och syften. Då Host Mobility endast har existerat i två år har de inte hunnit med att skapa en bred kundbas för sina telematikdatorer. Syftet med examensarbetet har varit att utreda och ta fram en systemlösning för ett mindre Fleet Management system vilket sedan skulle implementeras med Host Mobility AB:s telematikdatorer.

Arbetskraftsmigration och EU:s utvidgning - Potential och omfattning

This paper analyses the potential extent of labour mobility in the European Union after the eastern enlargement that took place in 2004, but focuses on movements from the 10 new member countries to the old EU -members. In this study, a number of economic models are used to investigate if there is a large potential for labour mobility in the enlarged EU and also if this potential has large effects on mobility in reality. The potential for labour mobility is, to a large extent, discussed in terms of theoretical migrating incitements for workers and different types of labour migration obstacles. Many factors indicate that such large potential for migration actually exists, mainly due to high difference in wages and unemployment and because of the common EU market. At the same time, the presence of natural and constructed obstacles is likely to restrict migration for a long period of time..

The mobility of employees within the EU, and the Eures Network

En sammanfattning av uppsatsen på maximalt 8000 tecken.This thesis is mainly dealing with the mobility of the employees within the borders of the European Union. Legislative framework from the EU is favourable and the Commission has set as one of it goals to promote the migration. Globalisation trends and contemporary business concepts need people who are mobile on the other hand. But migration numbers are still low within Europe. The purpose of this thesis is to find out how much the legal uncertainties, and the different culture mentality in the workplace of another country act as barriers in the minds of the people who wish to work abroad.

Hållbar utveckling av transportsystem : en studie av hur Mobility Management implementerats i Lunds kommun

Mobility management är en teori för utveckling av hållbara transportsystem. Teorin tar avstamp i beteendepåverkande åtgärder med syfte att förändra resan innan den äger rum. Genom att förändra sättet vi ser på resor, använder transportmedel och gör våra vardagliga val, kan obefogat bilanvändande bytas ut mot kollektivtransport, cykel och gång, vilka ses som mer miljövänliga. Genom samordning och ett effektivt användande av transportsystemet kan energi och resande sparas in vilket leder till en bättre miljö både i form av mindre utsläpp, buller och gästvänligare städer. Den här uppsatsen tar utgångspunkt i Lunds kommun för att undersöka hur Mobility management kan tillämpas i praktiken och vilka effekter som uppkommer.

?På resande fot? - En studie om hur individer stöds och upplever mobilitet i sitt yrkesliv

The use of information technology (IT) has expanded to be available in large parts of the society.With reference to this mobility has become an increasingly used term, which reflects changes in our lifestyle, travelling and mobile artefacts. The technology development that has occurred in recent decades has made it possible for people today to be more mobile than before as they no longer are tied to a fixed workplace. Mobility has changed the ways to lead, coordinate andmeasure work productivity in organizations. It has also added new ways of working. The mobile development also means more challenges and changes in today?s modern organizations.The purpose of this paper is to analyse how employees in a consulting form use mobile technology in a work context, how they interact with others and how individuals reason about mobility.

Mobility management i planeringen : En fallstudie av integrering av mjuka åtgärder i planeringen i Uppsala kommun

Denna studie undersöker hur små barn använder sina sinnen för att utforska småkryp, vilken inställning pedagoger i förskolan har till småkryp samt hur barnens intresse för småkryp tas tillvara på i förskoleverksamheten.Studien skedde genom observationer i en förskola med barn i åldrarna 1-2 år (toddlare), samt genom intervjuer av tio pedagoger som alla har arbetat med de yngsta barnen i förskolan. I studien framkommer att toddlare har ett stort intresse för småkryp och att de utforskar djuren verbalt och med hjälp av sina sinnen. Pedagogernas förhållningssätt till småkryp är varierande men de försöker att i barngrupp inte visa eventuell motvilja till djuren, eftersom de alla tror att vuxnas inställning påverkar barnens intresse för och vilja till att utforska. Det framkommer också att det är vanligt att för stunden ta tillvara på toddlares intresse för småkryp, men mindre vanligt att arbeta vidare inom ämnesområdet med ett exempelvis temainriktat arbetssätt..

Enterprise Mobility: Effekter på den individuella arbetaren. En fallstudie av en mobil affärsapplikation hos ett teknikföretag i Västsverige

Using mobile technology to make ends meet is currently a reality for many people. More and more peopleare working while travelling or work from home. Most knowledge workers are equipped with laptopsand smart phones. To find out how individuals are affected by having the ability to stay continuouslyconnected and work with mobile business applications, we have conducted a case study and in closecooperation with a company have created a prototype of such a mobile business application. Fourindividuals have tested our application and were then interviewed.

Som små astronauter : -En idrottslärares berättelse om specialgymnastik i skolan

The aim of this work is to examine methodologies at remedial lessons for children with weak mobility, in a common Swedish municipal school in an attempt to determine if a connection to theoretical learning exists.Kadesjö describes how difficulties in concentration can arise as a result of problems with mobility and perception, and according to Piaget very young children develop cogitation through physical movements. These connections are not news but always current.At the meeting with Lasse the question was born whether learning problems in school that are a result of concentration difficulties, could be countered with mobility training.By the selection of Life history as method, it?s possible to follow a physical educator's experiences through his 30 years of work, and to some extent even his private life. Experiences and results are notified from a historical perspective from 1976 until 2006.He is bringing us on a journey that shows the changes in methodology and results after his contact with Sensomotoriskt Centrum..

1 Nästa sida ->